Long Distance Marriage Is a Blessing in Disguise

19:28

Really?


Assalamualaikum

Currently my DH and I are in two different states and see each other every 3 to 5 weeks. I am trusting God that soon we will be able to be together permanently.  When we are apart, we remain in constant communication. There is not a day that goes by that he does not call.....


Rutin pagi ni macam biasa, pagi-pagi seawal 7.00am dah hantar my adik Irfan ke sekolah then balik terus mandi dan bersiap ke office. Sarapan, My adik Najman yang belikan, my mom buatkan milo, dan bersarapan lah kitaorang mengadap TV di ruang tamu sambil menonton movie kat HBO. Pagi ni movie Brad Pitt dan Harisson Ford. Tepat pukul 9.00am, terus keluar ke office, reached office around 9.10am.

Lifestyle macam orang tak kawin lagi je kan. Alhamdulillah syukur walaupun dah kahwin tapi masih ada nikmat bersenang lenang, tak payah masak kat suami, sibuk uruskan hal anak anak..  well tengok lah 2-3 tahun ke hadapan, masa tu tau lah..

PJJ (perkahwinan jarak jauh) ni memang agak mudah bagi setengah orang. Like me. Comfortable, nak buat apa pun senang. Hidup macam orang bujang, tapi still batas-batas perhubungan kena lah jaga, nak ke mana-mana kena lah minta izin dan cakap pada suami, walaupun my DH tu tak kisah isterinya ni ke mana pun, asal jangan balik lambat… tu yang sekarang dah jarang lepak kat mamak sebab DH selalu bising (ke sebab selalu complain kat DH sebab selalu cakap takut nak drive malam.. rasa ada Ju On kat seat belakang, pastu mula la call DH tgh2 malam cakap tak boleh tidur rasa ada benda ikut orang la tadi LOL)

Tapi ada saatnya seorang isteri yang PJJ akan merasai saat keseorangan, terutama bila…. Ada movie terbaru yang kita nak sangat tengok, dan berharap dapat tengok dengan suami, sebabnya bila pergi cinema je, mesti yang pergi berdua-dua (unless kalau movie kartun) dan anda yang datang dengan family your mom and adik2 atau datang sorang, mula la rasa jealous kat pasangan tu sampai order popcorn pun yang large punya dan makan sorang2 sampai habis popcorn tu sambil bertanya kepada diri sendiri, why why ?

Bila di shopping complex, atau tesco store, orang shopping dengan suami, kita shopping dengan mak dan adik2… pastu mula lah tak keruan, shopping barang entah apa apa, tengok resit hurmm!

Dan bila ada masalah di office, boss asyik pass kerja tanpa reti nak tanya kerja yang sebelum tu dah habis ke belum (susah deal dgn boss yang pelupa ni haihh) dan berharap dapat share masalah tu semua dengan suami tapi terpaksa share kat facebook je… hahahah!




Entah bila nak duduk sekali, rezeki Allah yang tentukan, masing-masing ada family yang perlu dijaga. Tanggung jawab kepada keluarga melebihi segalanya. 

Tapi apa yang pasti bila dah duduk sekali nanti, I will miss semua diatas.. apa lagi masa tu kau lah supir hantar anak ke sekolah, kau lah tukang masak, laundry and all house chores, baru tau kan!

In that sense, I have to say, it's a blessing in disguise.
Bersyukur dengan apa yang ada…

Mom, Najman & Irfan.

You Might Also Like

1 comments

  1. Hopefully you'll be able to live with your hubby very soon, insyaallah :)

    ReplyDelete

Popular Posts

recent posts